Public Speaking

Doel

Het doel van de training Public Speaking is te leren vanuit authenticiteit en met plezier te kunnen spreken in het openbaar. Na het volgen van deze training beschik je over “tools” waarmee je als spreker een betere interactie met je publiek bereikt. Daardoor ben je in staat om jezelf op een ontspannen en authentieke wijze te presenteren en je publiek te boeien van het begin tot het eind.

Waarom training Public Speaking?

Public Speaking door veel mensen als angstig ervaren. Of dit nu om een speech geven gaat, een toost uitspreken op een bruiloft , of naar voren geroepen worden in het klaslokaal. Zelfs ervaren trainers ervaren nog spanning als ze voor de groep staan. Gelukkig kun je bij ons leren om beter te spreken in het openbaar.

Hoe ziet de training eruit?

De training is praktisch en ervaringsgericht, met veel oefeningen in kleine groepjes en in de totale groep. Hierdoor ontvang je regelmatig feedback van de trainer en ook van de andere deelnemers.

De basis training Public speaking bestaat uit 6 dagdelen (3 dagen). De maximale groepsgrootte bedraagt 12 deelnemers.

DATA:

3 dagen    –   apr-juni 2019
3 dagen    –   jul-sep 2019
3 dagen    –   okt-dec 2019

(zodra het minimum aantal van 4 deelnemers is bereikt, sturen we een datumprikker en kunnen we de beste data selecteren)

PLAATS:

Centraal in Nederland

INVESTERING:

€ 995,- (exclusief BTW)

INCOMPANY:

Op aanvraag.

De trainingsonderdelen:

  • Model van de wereld
  • Logische niveaus
  • Werken aan rust in jezelf en in je presentatie
  • Basis van presenteren
  • Lichaamshouding, ademhaling, handen en stemgebruik
  • Omgaan met het publiek, interactie en balans
  • Opbouw samenwerking en informatie delen met publiek
  • De kracht van storytelling
  • Persoonlijke ontwikkelpunten
  • Veel oefenen

Na afloop van de training ben je in staat om:

  • Bewuster te kiezen voor de vorm van de presentatie
  • Te spreken in het openbaar vanuit rust, balans en authenticiteit
  • Met ‘lastig’ publiek om te gaan
  • Een goede, boeiende presentatie te bouwen en te houden
  • Bewust(er) contact te maken met de toehoorders
  • Flexibiliteit in gedrag te creëren bij jezelf en anderen
  • Iemands proces van denken en besluiten te herkennen
  • Informatie te delen in plaats van te zenden
  • Feedback te geven en te ontvangen
  • Onderscheid te maken tussen feiten en eigen interpretaties
  • Herkennen van de impact van non-verbale communicatie
  • Bewust te handelen vanuit je eigen kwaliteiten
Nederlands Nederlands English English