Training Mentale veerkracht

Doel

Het doel van deze training is het verder bekwamen in het presteren onder toenemende druk. Na het volgen van deze training beschik je over praktische tools die jou in staat stellen om effectief te blijven functioneren als de spanning toeneemt. Daardoor ben je beter in staat om je succesvol staande te houden in wisselende omstandigheden.

Waarom training Mentale veerkracht?

Je leert om jezelf staande te houden in allerlei wisselende omstandigheden. Veerkracht is het vermogen om effectief om te gaan met nieuwe situaties, waarin verandering de enige constante is. Mentale veerkracht wordt vaak gerelateerd aan omstandigheden waarin het tegen zit of wanneer er sprake is van negatieve stress. Mentale veerkracht is ook een vaardigheid die je inzet in positieve momenten, zodat je optimaal kunt genieten en het goede kunt vasthouden. Mentale veerkracht gaat over persoonlijke groei en ontwikkeling; het gaat over sterker, gelukkiger en effectiever worden.

Hoe ziet de training eruit?

De training is praktisch en ervaringsgericht, met veel oefeningen in kleine groepjes. Hierdoor ontvang je regelmatig feedback van de trainers en ook van de andere deelnemers. Er wordt voldoende tijd besteed aan het toepassen van de vaardigheden. De training kan als losse module gevolgd worden 2 dagen (4 dagdelen) en als aanvulling op een reeds gevolgde training of bijscholing. (2 dagdelen). We kunnen de training organiseren op diverse locaties, ook op uw eigen locatie. De maximale groepsgrootte bedraagt 12 deelnemers.

De trainingsonderdelen:

  • Werking van het menselijk brein
  • Omgaan met omstandigheden die je niet kunt veranderen
  • Stressreacties
  • Oude patronen omzetten naar nieuw gedrag
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Stressbehendigheid
  • Effectief handelen en denken onder druk of tegenslag
  • Bij jezelf blijven en rust en balans ervaren
  • Persoonlijke ontwikkelpunten
  • Veel oefenen

Na afloop van de training ben je in staat om:

  • Beter gedachten en gedrag af te stemmen op de nieuwe situatie
  • Situaties in perspectief te plaatsen en op een goede manier met de situatie om te gaan
  • Een bewuste keuze te maken om actie te ondernemen, afstand te nemen of juist met volle teugen te genieten
  • Aandacht te richten op het bereiken van het gestelde doel.
  • Bewust(er) contact te maken met jezelf
  • Flexibiliteit in gedrag te creĆ«ren bij jezelf en anderen
  • Iemands proces van stressbeleving te herkennen
  • Door te vragen naar wat er werkelijk speelt
  • Onderscheid te maken tussen feiten en interpretaties
  • Bewust te handelen vanuit je eigen kwaliteiten
Nederlands Nederlands English English